2021-01-20 12:05:36 Obrazloženje Financijskog plana za 2021. i projekcije OBRAZLOŽENJE FINANCIJSKOG PLANA 1. UVOD Sukladno Zakonu o proračunu,a na temelju Smjernica ekonomske i fiskalne politike za razdoblje 2016-2018.godine,izradili smo financijski plan. Izrada financijskog plana korisnika proračuna propisana je Zakonom o proračunu, NN br. 87/08,136/12 i 15/15 te podzakonskim aktima, Pravilnikom o proračunskim klasifikacijama, NN br. 26/10., i Pravilnikom o proračunskom računovodstvu i računskom planu, NN br. 120/13,Izmjene i dopune Zakona o proračunu N.N.136/12,Novi pravilnik o proračunskom računovodstvu i Računskom planu N.N 124/14 Člankom 29. stavkom 2. Zakona o proračunu propisano je da se financijski plan sastoji od: prihoda i primitaka iskazanih po vrstama rashoda i izdataka predviđenih za trogodišnje razdoblje, razvrstanih prema proračunskim klasifikacijama obrazloženja financijskog plana plana razvojnih programa.Člankom 30. Zakona o proračunu utvrđen je obvezni sadržaj obrazloženja financijskog plana koji sačinjavaju: sažetak djelokruga rada proračunskog korisnika obrazloženje programa 1 zakonske i druge podloge na kojima se zasnivaju programi usklađene ciljeve, strategiju i programe s dokumentima dugoročnog razvoja ishodište i pokazatelje na kojima se zasnivaju izračuni i ocjene potrebnih sredstava za provođenje programa izvještaji o postignutim ciljevima i rezultatima programa temeljenim na pokazateljima uspješnosti iz nadležnosti proračunskog korisnika u prethodnoj godini ostala obrazloženja i dokumenti.Tako definirano obrazloženje postaje osnova analiziranja poslovanja škole: tko smo, što želimo postići, kako, u kojim okvirima, što smo do sada postigli, na osnovi čega temeljimo svoj razvoj. Obrazloženjem financijskog plana povezujemo Godišnji plan i program rada škole i Školski kurikulum sa financijskim sredstvima potrebnim za njihovo ostvarivanje. Obrazloženje financijskog plana je i obvezujući odgovor u Upitniku o fiskalnoj odgovornosti, sastavnom djelu Izjave o fiskalnoj odgovornosti, koju ravnatelji moraju sastaviti i predati do 28. veljače 2021. za 2020. godinu (Uredba o sastavljanju i predaji Izjave o fiskalnoj odgovornosti i izvještaja o primjeni fiskalnih pravila, NN br139/10 i 19/14 i izmjena i dopuna uredbe o sastavljanju fiskalne odgovornosti NN 19/2015.
1 Program je skup neovisnih, usko povezanih aktivnosti, projekata kojima se ostvaruje zajednički cilj. Aktivnost je dio programa za koji nije unapijed utvrđeno vrijeme trajanja, a u kojem su planirani rashodi i prihodi za ostvarenje ciljeva programa , članak 3. Zakona o proračunu. Najčešći primjer: srednja škola ostvaruje program srednjoškolskog obrazovanja kroz aktivnost redovnog obrazovanja i aktivnost obrazovanja odraslih.
GIMNAZIJA „FRAN GALOVIĆ“ KOPRIVNICA Dr. Željka Selingera 3a Koprivnica Klasa: 400-02/20-01/3 Ur.br: 2137-48-20-1 Razina: 31 OIB škole: 82132597106 OBRAZLOŽENJE FINANCIJSKOG PLANA ZA 2021. GODINU TE PROJEKCIJA ZA 2022. I 2023. GODINU 1. Sažetak djelokruga rada proračunskog korisnika Gimnazija „Fran Galović“ Koprivnica je gimnazija koja jednakomjerno uravnotežuje opće i prirodoslovno- matematičke sadržaje. Nastava je organizirana u jutarnjoj smjeni, u petodnevnom radnom tjednu sa slobodnim subotama. Obzirom da je nastava jednosmjenska, nakon nastave vrijeme koristimo za dodatnu nastavu za napredne učenike, pripreme učenik za natjecanja, te održavanje sjednica stručnih, razrednih i nastavničkog vijeća. Nastava se, redovna, izborna, fakultativna, dodatna i dopunska, izvodi prema nastavnim planovima i programima, koje je donijelo Ministarstva znanosti, obrazovanja, Godišnjem planu i programu rada te Školskom kurikulumu za školsku godinu 2020./2021. Školu polazi 588 učenika u 28 razrednih odjela. Zgrada u kojoj se odvija nastava je u vlasništu TEHNIKA SPV d.d., građena po modelu JPP. 2. Obrazloženje programa rada školske ustanove Prioritet škole je kvalitetno obrazovanje i odgoj učenika što ostvarujemo stalnim usavršavanjem nastavnika (seminari, stručni skupovi, aktivi) i podizanjem nastavnog standarda na višu razinu poticanjem učenika na izražavanje kreativnosti, talenata i sposobnosti kroz uključivanje u slobodne aktivnosti, natjecanja te druge školske projekte, priredbe i manifestacije organiziranjem zajedničkih aktivnosti i učenika i nastavnika tijekom vannastavnih akivnosti i druženja kroz kolektivno upoznavanje kulturne i duhovne baštine poticanjem razvoja pozitivnih vrijednosti i natjecateljskog duha kroz nagrađivanje učenika i nastavnika.Plan povećanja broja djece temeljimo na tendenciji povećanog zanimanja djece za gimnazijski program nakon uvođenja državne mature. 3. Zakonske i druge podloge na kojima se zasniva program rada škole Zakon o odgoju i obrazovanju, NN br. 87/08., 86/09.,92/10., 90/11.16/12,152/14, 7/17. I 68/18) Zakon o ustanovama, NN br. 76/93., 29/97., 47/99., 35/08 Zakon o proračunu (NN br. 87/08.,136/12. I 15/15), Pravilnik o proračunskim klasifikacijama (NN br. 26/10. I 120/13) i Pravilnik o proračunskom računovodstvu i računskom planu (NN br. 124/14., 115/15., 87/16., 3/18.) Zakon o fiskalnoj odgovornosti (NN broj 111/18) Upute za izradu proračuna lokalne (regionalne) samouprave za razdoblje 2020.-2022. Godišnji plan i program rada za školsku godinu 2019/2020 i 2021/22 (skraćeno:GPP) Školski kurikulum Gimnazije „Fran Galović“ Koprivnica nastavne i izvannastavne aktivnosti za školsku godinu 2020./2021..4. Usklađenost ciljeva, strategije i programa s dokumentima dugoročnog razvoja Školske ustanove ne donose strateške već godišnje operativne planove (GPP i Školski kurikulum) prema planu i programu koje je donijelo Ministarstvo znanosti obrazovanja i športa. – Također, planovi se donose za školsku, a ne za fiskalnu godinu. To je uzrok mnogim odstupanjima u izvršenju financijskih planova: na primjer, pomak određenih aktivnosti unutar školske godine iz jednog polugodišta u drugo uzrokuje promjene u izvršenju financijskog plana za dvije fiskalne godine. 5. Ishodište i pokazatelje na kojima se zasnivaju izračuni i ocjene potrebnih sredstava za provođenje programa Izvori sredstava za financiranje rada Gimnazije su Opći prihodi i primici, skupina 636, državni proračun za financiranje rada zaposlenih radnika, opremanje škole i slično Opći prihodi i primici, skupina 638, Pomoći temeljem prijenosa EU sredstava Opći prihodi i primici, skupina 671, županijski proračun za materijalne troškove poslovanja te održavanje i obnovu nefinancijske imovine Vlastiti prihod – strogo namjenska sredstva za održavanje i poboljšanje učeničkog standardaIndeksi rasta koje smo dužni primjeniti u planiranju rashoda koji se planiraju prema minimalnom standardu te rashoda za zaposlene (Upute za izradu proračuna 2020.-2022.godine) su slijedeći:
Vrsta rashoda INDEKS
2020/2021
Projekcija 2021/2022
Projekcija 2022/2023 Rashodi za zaposlene 100,0 100,0 100,0 100,0 Materijalni rashod 100,0 100,0 100,0 100,0 Rashodi za nabavu imovine
100,0
100,0
100,0
100,0 Prihodi iz državnoga proračuna Prihod nisu planirani isključivo u skladu s propisanim indeksom rasta za tu vrstu rashoda, jer je bilo potrebno uzeti u obzir povećanje izdataka zbog povećanja dodataka na staž (0,5% po godini staža), što je uključeno u indeks, te dodatka na plaće prema Aneksu Kolektivnom ugovoru. Ostali troškovi za zaposlene: izdaci za jubilarne,pomoći,dar djeci planirani su na osnovi sadašnjeg stanja, cca 330.650,00 godišnje. Statistički, svake godine imamo i izdatke za dvije pomoći za bolovanja duža od 3 mjeseca u godini. Također, trošak za isplatu jubilarnih nagrada ovisi o broju zaposlenih koji navrše broj godina rada potrebnih za ugovorenu isplatu. Prihodi od Županije Prihode za financiranje rashoda, koji se financiraju minimalnim standardima, planirali smo primjenom financijskih pokazatelj iz Uputa za izradu proračuna što znači da smo primijenili zadane indekse Od tako dobivenih vrijednosti prihoda prvo smo predvidjeli „fiksne rashode“ koji se planiraju na osnovi potrošnje tekuće godine tj. prijevoza zaposlenika na posao i s posla te rashod za zdravstveni pregled zaposlenika koji je ugovoren Kolektivnim ugovorom za zaposlene u srednjoškolskim ustanovama. Rashode za tekuće i investicijsko održavanje planirali smo u istom iznosu kao i prethodni godina, i za zgradu jer i nadalje planiramo sve radove, osim onih za koje je potrebno ovlaštenje, izvoditi sami i time što više sredstava uštedjeti za opće troškove. U rashodima kategorije plin, električna energija, prvo smo planirali „obvezne“ rashode za komunalne usluge (voda, odvoz smeća..), rashode za telefon i internet, te obveznu pedagošku dokumentaciju, te nastavni i higijenski materijal. Nakon toga planiramo ostale troškove prema prioritetima funkcioniranja škole. Sredstva za organizaciju natjecanja su planirana iako u trenutku izrade financijskog plana ne znamo hoćemo li biti domaćini kojeg natjecanja te koliko će sudionika takvo natjecanje obuhvatiti.Namjenski prihodi od sufinanciranja obuhvaćaju prihode za sufinanciranje izvannastavnih aktivnosti i provođenje nekih projekata koji su sufinancirani od drugih strana koje sudjeluju u projektima. Sredstva od vlastitog prihoda-odvoz papira, ovjere svjedodžbi utrošit će se isključivo za planirane namjene: usluge mobilne telefonije, usluge nabavu materijala i opreme za povećanje učeničkog standarda. Prihodi od AMPEU I EU – provođenje Erasmus projekata i INTERREG projekata Koprivnica, 28.12.2020.
2. ZAKLJUČAK: Obrazloženje financijskog plana jednako je važan dokument kao i sam plan iskazan u brojkama. U njemu povezujemo ciljeve škole s izvorima sredstava za njihovo ostvarenje te pratimo uspješnost realizacije. Radeći analize prošle potrošnje, usporedbe prihoda i rashoda po određenim kategorijama, stvaramo i podloge za kvalitetnije upravljanje sredstvima s kojima raspolažemo. Drugi važan razlog za izradu detaljnog obrazloženja je olakšana mogućnost praćenja izvršenja plana te argumentiranja mogućih/vjerojatnih izmjena i dopuna financijskog plana. Posebno se to odnosi na situacije smanjenog priliva novca odnosno povećanja izdataka za neplanirane okolnosti.
Predsjednica školskog odbora: Ravnatelj: Bojana Habek mr.sc.Vjekoslav Robotić
|
Gimnazija "Fran Galović" |