preskoči na sadržaj

Gimnazija "Fran Galović"

Vijesti

Odluka o etičkom kodeksu neposrednih nositelja odgojno-obrazovnih djelatnosti

Autor: Davorka Sever, 8. 10. 2024.

Na temelju Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, 126/12-pročišćeni tekst) i Izmjena i dopuna Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama (N.N. 94/13, 152/14, 7/17, 68/18, 64/20, 151/22, 156/23) i Statuta Gimnazije „Fran Galović“, Koprivnica Školski odbor na sjednici održanoj 7. 10. 2024. donio je

O D L U K U

O  ETIČKOM  KODEKSU  NEPOSREDNIH  NOSITELJA

ODGOJNO-OBRAZOVNE  DJELATNOSTI

 

I. OPĆE ODREDBE

1.

Ovom odlukom utvrđuje se etički kodeks neposrednih nositelja odgojno-obrazovne djelatnosti u Gimnaziji „Fran Galović“, Koprivnica, Ulica dr. Željka  Selingera 3a (u daljem tekstu: Škola).

Ovim etičkim kodeksom uređuju se pravila primjerenog ponašanja neposrednih nositelja odgojno-obrazovne djelatnosti utemeljena na Ustavu Republike Hrvatske, zakonima, provedbenim propisima i pedagoškom standardu srednjeg školstva.

                                                              2.

Etički kodeks odnosi se na svaku osobu koja u Školi radi prema ugovoru o radu, ugovoru o djelu, ugovoru o stručnom osposobljavanju bez zasnivanja radnog odnosa, ugovoru o volonterskom radu, ugovoru o volontiranju, obavlja praksu (u daljem tekstu: Neposredni nositelj).

Izrazi koji se u ovom Pravilniku koriste, a imaju rodno značenje, odnose se jednako na muški i ženski spol.

3.

Etički kodeks sadrži pravila uljudnog ponašanja Neposrednih nositelja prema učenicima, roditeljima ili skrbnicima učenika, drugim građanima i u međusobnim odnosima. Cilj je Etičkoga kodeksa poticati razumijevanje i prihvaćanje temeljnih načela moralno opravdanoga ponašanja, te njihovu primjenu u specifičnom kontekstu Škole.

Promicanje etičnog ponašanja i vrijednosti koje su sadržane u ovom Kodeksu obveza je svih Neposrednih nositelja u radu  i djelovanju Škole.

4.

Etički kodeks omogućuje roditeljima i skrbnicima te drugim građanima upoznavanje s ponašanjem koje imaju pravo očekivati od Neposrednih nositelja.

 

II.  ZAŠTITA OSOBNOG POLOŽAJA I OBAVLJANJA ODGOJNO-OBRAZOVNE DJELATNOSTI

5.

            Na obavljanje poslova i ponašanje u Školi primjenjuju se načela:

 

  1. Načelo poštivanja propisa i pravnog poretka Republike Hrvatske

Neposredni nositelj treba poštovati pozitivne propise i pravni poredak Republike Hrvatske i svojim radom i ponašanjem omogućavati primjenu propisa prema svima u Školi pod jednakim uvjetima.

 

  1. Načelo poštovanja dostojanstva osobe

Neposredni nositelj treba poštovati dostojanstvo svih osoba s kojima je u doticaju prigodom obavljanja poslova.

Neposredni nositelj ima pravo tražiti poštovanje svoje osobnosti od svih s kojima je u doticaju.

 

 

  1. Načelo zabrane diskriminacije

Svakome je u Školi u svakom obliku zabranjeno izražavanje diskriminacije prema rasi ili etničkoj pripadnosti ili boji kože, spolu, jeziku, vjeri, političkom ili drugom uvjerenju, nacionalnom ili socijalnom podrijetlu, imovnom stanju, članstvu u građanskoj udruzi, obrazovanju, društvenom položaju, bračnom ili obiteljskom statusu, dobi, zdravstvenom stanju, invaliditetu, genetskom naslijeđu, rodnom identitetu, izražavanju ili spolnoj orijentaciji.

  1. Načelo jednakosti i pravednosti

Neposredni nositelji trebaju se prema trećima ponašati na način koji isključuje svaki oblik neravnopravnosti, zlouporabe, zlostavljanja, uznemiravanja ili omalovažavanja.

Nastavnici ne smiju osobne interese pretpostaviti objektivnom prosuđivanju i profesionalnom obavljanju poslova.

 

  1. Načelo samostalnosti nastavnog i drugoga stručnog rada

Nastavniku se jamči pravo autonomnog djelovanja u izvođenju nastave i drugom stručnom radu u skladu s propisima, nastavnim planom i programom, nacionalnim i školskim kurikulumom.

 

  1. Načelo sudjelovanja u društvenim procesima

Neposredni nositelj se treba organizirano uključiti u društvene procese, sudjelovati u rješavanju problema u zajednici i svojim doprinosom utjecati na pozitivne promjene u društvu.

  1. Načelo profesionalnosti

Neposredni nositelj, a osobito nastavnik treba prema obilježjima svoje struke odgovorno, savjesno i nepristrano ispunjavati obveze prema učenicima, roditeljima, skrbnicima i drugim građanima.

h. Načelo slobode mišljenja i izražavanja

U svim područjima života i rada u Školi se potiče i podržava sloboda mišljenja i izražavanja.

U službenom ophođenju radnici Škole dužni su služiti se hrvatskim jezikom, razumljivim rječnikom i latiničnim pismom.

i. Načelo razvoja osobnih mogućnosti

Svakom Neposredni nositelju jamči se stjecanje novih znanja te razvoj osobnih potencijala putem cjeloživotnog učenja u skladu s društvenim mogućnostima.

j. Načelo zaštite okoliša i skrbi za održivi razvoj

U Školi se sve djelatnosti trebaju obaviti u skladu s međunarodnim i domaćim standardima za zaštitu okoliša i održivog razvoja zajednice i društva.

6.

            U obavljanju poslova u Školi i ponašanjem na javnome mjestu Neposredni nositelj treba paziti da ne umanji osobni ugled i povjerenje građana u djelatnost srednjeg odgoja i obrazovanja kao javne službe. Neposredni nositelj pri obavljanju poslova mora biti točan, pristojno odjeven, te kao takav mora služiti za primjer učenicima.

7.

            Kod obavljanja privatnih poslova Neposredni nositelj ne smije isticati položaj ili ovlaštenja koja ima u Školi.

8.

            Neposredni sudionici koji sudjeluju u odgojno-obrazovnom radu s učenicima trebaju:

  • izvoditi odgojno-obrazovni rad u skladu s ciljevima, zadaćama i standardima osnovnog odgoja i obrazovanja,
  • prenositi učenicima što stručnije znanja iz svojega predmeta ili područja,
  • osigurati istinitost podataka i prezentaciju sadržaja primjerenu nastavnom predmetu,
  • obrađivati nastavne sadržaje na način prihvatljiv i razumljiv učenicima,
  • pridonositi intelektualnom razvoju učenika,
  • saslušati i uvažavati učenikovo mišljenje,
  • biti objektivni i nepristrani pri ocjenjivanju učenika uz obvezu suzdržavanja od svih postupanja kojima bi se određeni učenici preferirali, a kod drugih učenika stvarao osjećaj manje vrijednosti,
  • uvažavati i prihvaćati učenike s različitim sposobnostima i interesima i omogućiti im odgovarajući intelektualni, emocionalni, moralni i duhovni razvoj u skladu s njihovim mogućnostima,
  • poštovati i uvažavati učenikove sposobnosti te se s posebnom pažnjom odnositi prema učenicima s teškoćama u učenju i teškoćama u razvoju.

9.

            Neposredni nositelji ne smiju učenikova znanja i uratke prezentirati kao svoje.

Isključivi kriterij za ocjenjivanje učenika je definiran Pravilnikom o načinu praćenja i ocjenjivanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi.

Neposredni sudionici ne smiju uvjetovati ispunjenje nastavnih obveza učenika i polaganje ispita uvjetima koji nisu sadržani u odredbama nastavnog plana i programa, a osobito od nametanja uvjeta koji nastavniku donose osobnu ekonomsku i drugu korist.

10.

Neposredni nositelji trebaju izbjegavati sukobe interesa (sukob interesa mogu uzrokovati na primjer obiteljski odnosi, blisko prijateljstvo, intimne veze, antagonizmi i sl.)

Treba nastojati na neovisnosti svih izvanškolskih djelatnosti (koje uključuju financijske ili drugačije interese)  kako one ne bi bile u sukobu s profesionalnim obvezama ili utjecale na integritet i objektivnost odgojno-obrazovne djelatnosti.

11.

Neposredni nositelji ne smiju poticati, prihvaćati ili obavljati poslove protivne ugledu struke i Škole.

12.

Sve osobe koje temeljem svoje pozicije (statusa) u Školi raspolažu podacima sa statusom povjerljivosti trebaju štititi tajnost takvih podataka.

13.

U svrhu ostvarenja odgojno-obrazovnih zadataka Škole ne odobrava se:

  • namjerno ometanje djelatnosti koje Škola provodi ili podupire,
  • bilo koja vrsta namjernog fizičkog povređivanja, zlostavljanja, uznemiravanja, ucjenjivanja, onemogućavanja, prijetnji, prisiljavanja, ponižavanja zastrašivanja, izrugivanja, vrijeđanja ili slično,
  • nesavjestan odnos prema imovini Škole te onemogućivanje ili otežavanje korištenja te imovine,
  • upotreba školske imovine ili pogodnosti za osobne, komercijalne, političke, društvene i druge izvanškolske svrhe bez posebnog odobrenja,
  • namjerno predstavljanje osobnih stavova kao službenoga stava Škole radi stjecanja osobne koristi,
  • korištenje imenom ili logotipom Škole za privatne djelatnosti kako bi se neopravdano stvorio dojam autoriteta.

14.

Nedopuštene su radnje ili namjerno stvaranje okolnosti koje su opasne po život, fizičko ili psihičko zdravlje i sigurnost:

  • pristup ili pokušaj ulaska u prostor Škole s ograničenim pristupom bez odobrenja   ovlaštenih osoba,
  • kretanje po nedopuštenim prostorima Škole (evakuacijski hodnici i stepenice, prostori            obilježeni znakovima zabrane pristupa i dr.)
  • omogućavanje strancima fizički ili informatički pristup Školi,
  • korištenje opremom škole bez dopuštenja nastavnika,
  • posjedovanje, davanje drugoj osobi, izrada ili sudjelovanje u izradi ključa ili drugog sredstva koje omogućuje pristup objektima ili imovini Škole bez dopuštenja ovlaštenih osoba,
  • namjerno iznošenje netočnih informacija s ciljem lažnog uzbunjivanja bilo kojega radnika Škole (primjerice lažne telefonske prijave o postavljanju bombi, požaru i sl.),
  • namjerno ometanje rada školskih računalnih sustava (primjerice namjerno unašanje računalnih virusa, izazivanje oštećenja, poremećaja u radu programa i sl.),
  • zlouporaba računalnih sustava za nedopustive svrhe (primjerice pretraživanje, kopiranje i distribuiranje nedopuštenog sadržaja s Interneta i sl.).

 III. ODNOS NEPOSREDNI NOSITELJA PREMA RODITELJIMA, SKRBNICIMA I DRUGIM GRAĐANIMA

15.

Neposredni nositelj treba nastupati s uvažavanjem sugovornika, uljudno, savjesno, nepristrano i profesionalno.

Kod obavljanja poslova Neposredni nositelj treba primijeniti svoje stručno znanje na način da roditeljima, skrbnicima i građanima pomaže u ostvarivanju prava u djelatnosti odgoja i obrazovanja.

16.

            U službenoj komunikaciji s roditeljima, skrbnicima i drugim građanima Neposredni nositelj se treba služiti hrvatskim jezikom i razumljivo se izražavati.

            Posebnu pozornost Neposredni nositelj treba obratiti na osobe s invaliditetom i druge osobe s posebnim potrebama.

17.

            Neposrednom nositelju nije dopušteno od roditelja, skrbnika ili drugih građana primati darove, usluge ili ih poticati na darivanje, pružanje usluga Neposrednim nositeljima ili drugim osobama za koje postoji izvjesnost da su u svezi sa istima.

18.

            Neposredni nositelj se treba suzdržavati od svih oblika korupcije, a svojom aktivnošću kod svih poticati spoznaju o štetnosti korupcije.

IV. MEĐUSOBNI ODNOSI NEPOSREDNIH  NOSITELJA

19.

            U međusobnim odnosima Neposredni nositelji trebaju iskazivati uzajamno poštovanje, povjerenje, pristojnost, strpljenje i suradnju.

20.

            Neposredni nositelj ne smije druge Neposredne nositelje ometati u obavljanju njihovih poslova.

             Neposredni nositelji trebaju redovito razmjenjivati informacije i mišljenja o radnim i stručnim pitanjima.

            Neposredni nositelj treba poštovati položaj svojih kolega i s njima raditi u interesu što kvalitetnijeg obavljanja školske djelatnosti.

Nedopustivo je kritiziranje ili ignoriranje tuđeg rada zbog profesionalne ili osobne nesnošljivosti.

Isključivi kriteriji vrednovanja i napredovanja smiju biti pokazana: stručnost, sposobnost i profesionalne zasluge, te osposobljenost i rezultati u obavljanju određene vrste radnih zadataka.

Nesporazumi se moraju rješavati na uljuđen način i ne smiju biti razlog ili povod za nekorektno ponašanje ili nekorektne postupke.

21.

            U okviru svoga položaja ravnatelj Škole treba poticati Neposredne nositelje na kvalitetno i učinkovito obavljanje poslova, međusobno uvažavanje, poštivanje i suradnju te korektan odnos prema roditeljima, skrbnicima i drugim građanima.

V. JAVNO NASTUPANJE NEPOSREDNI NOSITELJA

22.

Kod javnih nastupa u kojima predstavlja Školu, Neposredni nositelj može iznositi školska stajališta u skladu s dobivenim ovlastima i svojim stručnim znanjem.

23.

                        Kod javnih nastupa u kojima Neposredni nositelj ne predstavlja Školu, a koji su tematski povezani sa Školom, Neposredni nositelj je dužan naglasiti da iznosi osobno gledište.

VI. ETIČKO POVJERENSTVO

24.

            Za praćenje primjene odredaba etičkog kodeksa i ispunjavanja obveza iz etičkog kodeksa u Školi se osniva etičko povjerenstvo.

25.

            Etičko povjerenstvo ima predsjednika i dva člana.

            Predsjednika i članove povjerenstva imenuje ravnatelj na prijedlog Nastavničkog vijeća.

            Mandat Etičkog povjerenstva je dvije godine.

26.

            Pitanja iz svoje nadležnosti Etičko povjerenstvo rješava zaključkom.

            Zaključak iz stavka 1. ovoga članka Etičko povjerenstvo donosi jednoglasno.

27.

            Način rada Etičkog povjerenstva uređen je poslovnikom o radu kolegijalnih tijela.

VII. PRITUŽBE ZBOG KRŠENJA ODREDABA ETIČKOG KODEKSA

28.

            Neposredni nositelj, učenik, roditelj, skrbnik i drugi građanin koji smatra da je neki od obveznika primjene Etičkog kodeksa postupio suprotno odredbama kodeksa, može dostaviti svoju pritužbu Etičkom povjerenstvu.

            Pritužba se može podnijeti u pisanom obliku u tajništvu Škole.

29.

            Pritužba iz članka 28. mora sadržavati podatke:

  • o opisu činjeničnog stanja
  • o odredbama Etičkog kodeksa koje su činjenjem ili propuštanjem povrijeđene.

30.

Pritužbu podnositelja Etičko povjerenstvo treba riješiti i svoj zaključak u pisanom obliku dostaviti podnositelju u roku do 8 dana od dana primitka pritužbe.

31.

Povreda Etičkog kodeksa povlači stegovnu odgovornost osobe koja ju je počinila prema drugim važećim zakonima i pravilnicima.

VIII. UPOZNAVANJE NOVIH NEPOSREDNI NOSITELJA S ODREDBAMA ETIČKOG KODEKSA

32.

            Ravnatelj Škole ili Neposredni nositelj kojega ravnatelj ovlasti, dužan je svaku osobu s kojom je sklopljen ugovor iz članka II. ove odluke, upoznati s odredbama ovoga Etičkog kodeksa prije početka rada u Školi.

IX. JAVNOST ETIČKOG KODEKSA

33.

            Ovaj Etički kodeks ističe se u zbornici Škole, te na mrežnim stranicama Škole.

X. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

34.

            Ovaj etički kodeks stupa na snagu i primjenjuje se dan nakon objave na oglasnoj ploči Škole.

Stupanjem na snagu ove Odluke o etičkom kodeksu neposrednih nositelja odgojno-obrazovne djelatnosti prestaje važiti Odluka o etičkom kodeksu neposrednih nositelja odgojno-obrazovne djelatnosti KLASA: 003-03/17-01/1URBROJ: 2137-48-17-01 od 24. siječnja 2017. godine.

 

                                                           PREDSJEDNICA ŠKOLSKOG ODBORA

                                                                                                                                                                                                            Mišela Lokotar, prof.

 

KLASA: 007-04/24-02/2                          

URBROJ: 2137-48-01-24-01

 

            Ovaj etički kodeks objavljen je na oglasnoj ploči i mrežnoj stranici škole 8. 10. 2024. godine.

                                                                       

                                                                                                     Ravnatelj

                                                                                        mr.sc. Vjekoslav Robotić

Koprivnica, 8. listopada 2024.     




Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

GFG Erasmus+

 

MS Teams

Instalacija Office365

Svaki učenik i nastavnik (za vrijeme važećih skole.hr adresa) ima pravo na 5 licenci za MS Office.

Povezivanje skole.hr računa i Gmaila

 

Za izradu anketnih upitnika koristimo SoGoSurvey
Provided by SoGoSurvey

eSafety

CMS za škole logo
Gimnazija "Fran Galović" / Ulica Dr. Željka Selingera 3/a, HR-48000 Koprivnica / gimnazija-fgalovic-koprivnica.skole.hr / ured@gimnazija-fgalovic-koprivnica.skole.hr
preskoči na navigaciju