Elaborat o internom sustavu uzbunjivanja, obavješćivanja i prijemu priopćenja u Gimnaziji "Fran Galović" Koprivnica
Autor: Davorka Sever, 4. 12. 2024.
GIMNAZIJA „FRAN GALOVIĆ“ KOPRIVNICA
ULICA DR. ŽELJKA SELINGERA 3A
48000 KOPRIVNICA
Temeljem odredbi članka 39. Zakona o sustavu civilne zaštite (N.N. br. 82/15, 118/18 i 31/20, 20/21, 114/22) i odredbama članka 3. Pravilnika o tehničkim zahtjevima sustava javnog uzbunjivanja stanovništva (N.N. br. 69/16), ravnatelj Gimnazije „Fran Galović“ Koprivnica mr.sc. Vjekoslav Robotić, dana 2. prosinca 2024. godine donosi sljedeći
ELABORAT O INTERNOM SUSTAVU UZBUNJIVANJA, OBAVJEŠĆIVANJA
I PRIJEMU PRIOPĆENJA U GIMNAZIJI „FRAN GALOVIĆ“ KOPRIVNICA
Koprivnica, prosinac 2024.
SADRŽAJ
ZAKONSKA OSNOVA ZA DONOŠENJE ELABORATA
MJERE I AKTIVNOSTI KOJE SE UTVRĐUJU ELABORATOM
OBJEKTI U KOJIMA SE OSIGURAVA INTERNI SUSTAV UZBUNJIVANJA
RESURSI ZA PROVEDBU INTERNOG I JAVNOG UZBUNJIVANJA
UPUTE O KORIŠTENJU RESURSA ZA UZBUNJIVANJE I OBAVJEŠĆIVANJE
OSOBE ZADUŽENJE ZA PRIJAM PRIOPĆENJA O VRSTI OPASNOSTI I MJERAMA KOJE JE POTREBITO PODUZETI
ODGOVORNE OSOBE ZA PROVEDBU MJERA UZBUNJIVANJA I OBAVJEŠĆIVANJA
PROVJERA INTERNOG SUSTAVA UZBUNJIVANJA, OBAVJEŠĆIVANJA I PRIJEMU PRIOPĆENJA
OSTALE ODREDBE
PRILOZI:
Odluka o odgovornim osobama zaduženim za prijem priopćenja o vrsti opasnosti i mjerama koje je potrebno poduzeti.
Odluka o odgovornim osobama za provedbu uzbunjivanja i obavješćivanja.
Popis radnika zaduženih za evakuaciju i spašavanje u Gimnaziji „“Fran Galović“ Koprivnica
I. ZAKONSKA OSNOVA ZA DONOŠENJE ELABORATA
Temeljem odredbe članka 3. Pravilnika o tehničkim zahtjevima sustava javnog uzbunjivanja stanovništva („Narodne novine“, broj: 69/16) propisano je da za uspostavu internog sustava uzbunjivanja i obavješćivanja u objektima za koje se temeljem članka 39. Zakona o sustavu civilne zaštite („Narodne novine“, broj:82/15, 118/18, 31/20, 20/21, 114/22) mora osigurati uzbunjivanje i obavješćivanje te preko istog osigurati provedbu javnog uzbunjivanja, mogu koristiti razglasni i video sustavi instalirani u objekte i njihovu okolinu te ostali suvremeni komunikacijski sustavi kojima se može osigurati pouzdano i brzo uzbunjivanje (GSM, interni sustavi elektroničke pošte, interni radio komunikacijski sustavi).
Kako bi se osiguralo uspostavljanje funkcionalnog sustava internog uzbunjivanja, vlasnici i korisnici predmetnih objekata dužni su izraditi Elaborat za interni sustav uzbunjivanja i obavješćivanja sukladno članku 3. stavku 2. Pravilnika o tehničkim zahtjevima sustava javnog uzbunjivanja stanovništva („Narodne novine“, broj: 69/16).
II.MJERE I AKTIVNOSTI KOJE SE UTVRĐUJU ELABORATOM
Ovim elaboratom se utvrđuju:
resursi za uzbunjivanje i obavješćivanje i način njihovog korištenja,
odgovorne osobe zadužene za prijem priopćenja o vrsti opasnosti i mjerama koje je
potrebno poduzeti i
odgovorne osobe za provedbu uzbunjivanja i obavješćivanja.
III.OBJEKTI U KOJIMA SE OSIGURAVA INTERNI SUSTAV UZBUNJIVANJA
Sustav uzbunjivanja i obavješćivanja iz ovoga Elaborata provodit će se u svim prostorijama Gimnazije “Fran Galović” Koprivnica (u daljnjem tekstu Škola).
IV.RESURSI ZA PROVEDBU INTERNOG I JAVNOG UZBUNJIVANJA
za uspostavu internog sustava uzbunjivanja i obavješćivanja u prostorima Škole, te
osiguranje provedbe internog i javnog uzbunjivanja, koristi se:
školskim zvonom, mobilni telefoni, fiksne telefonske veze i elektronička pošta (e-mail), interni razglas.
u slučaju nestanka električne energije, automatski se uključuje sigurnosna rasvjeta na svim evakuacijskim putovima u objektu,
u slučaju nestanka električne energije, uzbunjivanje i obavješćivanje se provodi
učenici, radnici i ostale zatečene osobe u Školi informaciju dobivaju od radnika koji su
V.UPUTE ZA KORIŠTENJE RESURSA ZA UZBUNJIVANJE I OBAVJEŠĆIVANJE
U slučaju potrebe javnog uzbunjivanja, interni sustav uzbunjivanja temelji se na uzbunjivanju i obavješćivanju zvonom (neprekidno do 1 minute), razglasom, mehaničkim (ručnim zvonom), glasom od vrata do vrata. Otvaranjem vrata učionica i ostalih prostora u Školi, provjerava se nazočnost osoba, priopćava o vrsti opasnosti i upućuje ih o postupcima.
Na hodnicima Škole obavještavaju se zaposlenici i ostale zatečene osobe o događaju, a po saznanju o vrsti opasnosti upoznaje se iste o detaljima događaja. Mehaničko zvono za uzbunjivanje se nalazi u zbornici Škole i uzbunjivanje istom mogu izvršiti sve osobe osposobljene za rukovođenje evakuacijom i spašavanjem. Učenici informaciju dobivaju od nastavnika, stručnih suradnika ili ravnatelja, te se postupa u skladu s procjenom o mjerama sigurnosti (ostaje se u istom prostoru, premješta se u drugi dio Škole ili se izlazi izvan prostora Škole).
Neposredno obavještavanje o sustavu uzbunjivanja u školi, resursima i postupcima priopćava se usmeno na početku svake nastavne godine, a svakom novom zaposleniku prilikom prijema u radni odnos u uredu ravnatelja. Ravnatelj Škole zaprima neposredno priopćenje o sustavu uzbunjivanja ili obavijesti mobitelom, telefonom, elektroničkom poštom (e-mailom). Ravnatelj zaprimljenu obavijest o vrsti opasnosti i mjerama koje je potrebno poduzeti prenosi odgovornim osobama zaduženim za prijem priopćenja o vrsti opasnosti i mjerama koje je potrebno poduzeti.
Odgovorne osobe zadužene za prijem priopćenja o vrsti opasnosti i mjerama koje treba poduzeti daje usmenim, internim telefonskim linijama ili elektroničkom poštom (e-mail) obavještavaju odgovorne osobe za provedbu mjera za uzbunjivanje i obavješćivanje, odnosno osobe koje su zadužene za evakuaciju i spašavanje. Odgovorne osobe za provedbu mjera za uzbunjivanje i obavješćivanje poduzimaju aktivnosti sukladno zaprimljenoj obavijesti o vrsti opasnosti i mjerama koje treba poduzeti. Organizaciju evakuacije obavljaju zaposlenici zaduženi za evakuaciju i spašavanje (osposobljene osobe za rukovođenje evakuacijom i spašavanjem) sukladno Planu evakuacije i spašavanja Škole.
Ravnatelj koordinira postupkom evakuacije.
VI.OSOBE ZADUŽENE ZA PRIJAM PRIOPĆENJA O VRSTI OPASNOSTI I MJERAMA KOJE JE POTREBNO PODUZETI
Odgovorne osobe zadužene za prijam priopćenja o vrsti opasnosti i mjerama koje treba poduzeti, za prijenos priopćenja odgovornim osobama za provedbu mjera za uzbunjivanje i obavješćivanje te odgovorne osobe zadužene za evakuaciju i spašavanje navedene su u Odluci o odgovornim osobama zaduženim za prijem priopćenja o vrsti opasnosti i mjerama koje je potrebno poduzeti (Prilog 1.), Odluci o odgovornim osobama za provedbu uzbunjivanja i obavješćivanja (Prilogu 2.) te popisu radnika koji su zaduženi za evakuaciju i spašavanje u Školi (Prilogu 3.).
Kontakti odgovornih osoba koji su zaduženi za prijam priopćenja o vrsti opasnosti i mjerama koje treba poduzeti te za prijenos priopćenja odgovornim osobama za provedbu mjera za uzbunjivanje i obavješćivanje dostavljaju se u nadležni centar 112.
Za dostavu kontakata i redovito ažuriranje istih zadužen je tajnik Škole koji je dužan o potrebi ažuriranja obavijestiti ravnatelja Škole.
ODGOVORNE OSOBE ZA PROVEDBU MJERA I UZBUNJIVANJA I OBAVJEŠĆIVANJA
Osobe zadužene za prijem priopćenja o vrsti opasnosti i mjerama koje je potrebno poduzeti navedene su u Prilogu 1. ovoga Elaborata. Odgovorne osobe za provedbu mjera uzbunjivanja i obavješćivanja navedene su u Prilogu 2. ovoga Elaborata.
Radnici koji su zaduženi za evakuaciju i spašavanje navedene su u Prilogu 3. ovoga Elaborata. U slučaju potrebe, odgovorne osobe za provedbu mjera za uzbunjivanje i obavješćivanje obavještavaju zadužene osobe za prijam priopćenja o vrsti opasnosti i mjerama koje treba poduzeti.
Radnici koji su zaduženi za evakuaciju i spašavanje provode uzbunjivanje i obavješćivanje učenika, radnika i ostalih zatečenih osoba u prostoru Škole te po potrebi provode evakuaciju istih.
VIII.PROVJERA INTERNOG SUSTAVA UZBUNJIVANJA, OBAVJEŠĆIVANJA I PRIJAMU PRIOPĆENJA
Najmanje jednom godišnje treba provoditi provjeru funkcioniranja sustava uzbunjivanja, obavješćivanja i prijema priopćenja. Provjerom rukovode odgovorne osobe zadužene za prijam priopćenja o vrsti opasnosti i mjerama koje treba poduzeti.
Provjera se obavlja tako da se simulira stvarna situacija uzbunjivanja, obavješćivanja i prijema priopćenja. O svakoj provedenoj provjeri odgovorne osobe zadužene za prijam priopćenja o vrsti opasnosti i mjerama koje treba poduzeti obvezene su izraditi izvješće te ga dostaviti ravnatelju Škole, pismenim i usmenim putem, te ako su uočene slabosti i nedostaci u sustavu, dužni su predložiti i provesti mjere poboljšanja.
IX.OSTALE ODREDBE
Mjere provođenja evakuacije i spašavanja propisane su Zakonom, a konkretno razrađene u Planu evakuacije i spašavanja Škole. Temeljem članak 55. stavak 4. Zakona o zaštiti na radu („Narodne novine”, broj: 71/14., 118/14., 94/18. i 96/18.) propisana je obveza poslodavca za osposobljavanje radnika, glede postupanja u slučaju nastanka neposrednih i značajnih rizika za život i zdravlje, kojima su izloženi ili mogu biti izloženi. Stavak 5. navedenoga Zakona propisuje obvezu provođenja vježbe evakuacije i spašavanja minimalno jednom u dvije godine.
Navedenu obvezu Škola redovito izvršava, odnosno kroz vježbe se potvrđuje da se evakuacija učenika, radnika i ostalih zatečenih osoba u prostoru Škole provodi sukladno Planu evakuacije i spašavanja.
Ovaj Elaborat za uspostavu internog sustava uzbunjivanja i obavješćivanja objavljuje se na oglasnoj ploči i službenoj mrežnoj stranici Škole. Elaborat stupa na snagu danom donošenja i dostavlja se na zahtjev nadležnom centru 112, na službenu e-mail adresu: koprivnica112@civilna-zastita.hr.
Ravnatelj:
mr.sc. Vjekoslav Robotić
KLASA: 240-02/24-01/1
URBROJ: 2137-48-01-24-01
U Koprivnici, 2. prosinca 2024.
PRILOZI
Prilog br. 1.
Na temelju odredbi članka 39. Zakona o sustavu civilne zaštite (NN broj 82/15, 118/18, 31/20 20/21. i 144/22) i odredbi članka 3. i 13. Pravilnika o tehničkim zahtjevima sustava javnog uzbunjivanja stanovništva (NN br. 69/2016), ravnatelj Gimnazije “Fran Galović” Koprivnica mr.sc. Vjekoslav Robotić donosi dana 2. prosinca 2024.
ODLUKU O ODGOVORNIM OSOBAMA ZADUŽENIM ZA PRIJEM PRIOPĆENJA O VRSTI OPASNOSTI I MJERAMA KOJE JE POTREBNO PODUZETI
I.
Za prijem priopćenja o vrsti opasnosti i mjerama koje je potrebno poduzeti od nadležnog županijskog centra, centar 112 Koprivnica, imenuje se ravnatelj Gimnazije “Fran Galović” Koprivnica mr.sc. Vjekoslav Robotić. Vjekoslav Robotić bit će dostupan na telefon: 048 279 803, mobitel: 098 353 805 u vremenu od 07:00-16:00 sati na e-mail: vjekoslav.robotic@skole.hr ili vjekoslav.robotic@gmail.com, u vremenu od 07:00 - 16:00 sati.
II.
U slučaju odsutnosti ravnatelja, za prijem priopćenja nadležnog županijskog centra, centar 112 Koprivnica, određuje se Marina Tomac-Rojčević, voditeljica smjene koja će bit će dostupna na telefon: 048 279 805, mobitel: 091 512 0185, na e- mail: marina.tomac-rojcevic@skole.hr ili marina.tomac.rojcevic@gmail.com, u vremenu od 07:00 do 16:00 sati.
III.
U slučaju odsutnosti voditelja smjene za prijem priopćenja nadležnog županijskog centra, centar 112 Koprivnica određuje se Davorka Sever, tajnica Škole koja će biti dostupna na telefon: 048 279 801, mobitel: 099 657 2113, na e-mail: davorka.sever@skole.hr ili davorka.sever@gmail.com.
IV.
Nakon prijema priopćenja nadležnog županijskog centra Koprivnica 112 za provođenje i izvješćivanje o poduzetim radnjama imenuje se ravnatelj mr.sc. Vjekoslav Robotić.
V.
Ravnatelj Vjekoslav Robotić zadužen je za:
obavješćivanje svih imenovanih osoba zaduženih za provođenje mjera civilne zaštite u slučaju nastalih promjena
dostavu izmjena i dopuna iz područja civilne zaštite imenovanim osobama
upoznavanje imenovanih osoba s njihovim obvezama u slučaju prijema priopćenja o vrstama opasnosti i mjerama koje je potrebno poduzeti.
VI.
Ova odluka stupa na snagu danom donošenja i dostavlja se nadležnom centru Centar 112 Koprivnica, a služi za provedbu obveza iz članka 39. Zakona o sustavu civilne zaštite, te odredbi članka i13. Pravilnika o tehničkim zahtjevima sustava javnog uzbunjivanja stanovništva (NN br. 69/2016), koja se odnosi na osiguranje uvjeta za prijem priopćenja nadležnog županijskog centra, centar 112 Koprivnica, o vrsti opasnosti i mjerama koje je potrebno poduzeti.
VII.
Priopćenja koja su primljena, imenovana osoba dužna je prenijeti imenovanim osobama za provođenje mjera evakuacije i spašavanja u Gimnaziji „Fran Galović“ Koprivnica
VIII.
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje vrijediti odluka KLASA: 115-01/14-01/2, URBROJ: 2137-48-14-01 od dana 4. veljače 20214. godine.
R a v n a t e l j:
mr.sc. Vjekoslav Robotić
KLASA: 240-02/24-01/2
URBROJ: 2137-48-01-24-01
U Koprivnici 2. prosinca 2024.
Dostaviti:
Imenovanim osobama
« Ožujak 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Instalacija Office365
Svaki učenik i nastavnik (za vrijeme važećih skole.hr adresa) ima pravo na 5 licenci za MS Office.